F.A.Q.

Bestelling, betaling & levering
Hoe kan ik bestellen op Kimskoi.be?

Bestellen via deze webshop is heel eenvoudig. Je kan snel een artikel vinden met behulp van het zoekveld rechts bovenaan het scherm. Je voegt één of meerdere artikelen toe aan je winkelmandje. Daarna ga je verder om af te rekenen. Zolang je niet afgerekend hebt, kan je de bestelling nog wijzigen.

Waarom registreren?

Bij een eerste bestelling is registreren aanbevolen. Je gegevens worden opgeslagen zodat je bij een volgende bestelling niet alles opnieuw dient in te geven. Bovendien verloopt de betalingsprocedure vlotter.

Wens je je niet te registreren, dan kan je bestellen als ‘gast’.


Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Betalen kan op de volgende manieren:

 

° Bancontact / Mister Cash

° Overschrijving via KBC Online, ING HomeBANK en Belfius Netbanking

° Manuele overschrijving

° Kredietkaart

° PayPal

° iDeal

 

       

 

De betalingen op deze website worden uitgevoerd door het beveiligde systeem van Ogone. Zij staan bekend om hun ervaring met online betalingen.

Deze manier van betalen is uitermate veilig. Alle gegevens die nodig zijn voor het afhandelen van de betaling worden gecodeerd verzonden via SSL. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden.

Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Betalingen die op deze manier gebeuren, worden onmiddellijk geregistreerd en dus kan je bestelling sneller afgehandeld worden.

 

Wil je liever geen gebruik maken van het Ogone betalingssysteem, dan kan je het bedrag uiteraard ook manueel overschrijven op onze rekening.

Als je je bestelling op deze manier betaalt, vergeet dan zeker niet het bestellingsnummer te vermelden als mededeling in de overschrijving.

Hou er ook rekening mee dat we je bestelling pas kunnen verzenden wanneer het bedrag op onze rekening staat. Dit kan de verzending dus een

beetje vertragen.

 

Overschrijven kan naar het volgende rekeningnummer:

IBAN: BE27 734354260173

BIC: KREDBEBB

KIM'S KOI

LEUVENSESTEENWEG 333

3190 BOORTMEERBEEK


Hoe wordt mijn bestelling geleverd? Kan ik een bestelling zelf afhalen?

Voor onze verzendingen werken wij samen met DPD. 

 

DPD levering aan huis of op een adres naar keuze 

Flexibele levering met Predict van DPD 

DPD informeert je op voorhand per sms of e-mail over de dag van levering van je pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, je kan je levering wijzigen (vb. naar een Pickup parcelshop in de buurt, bij de buren...) of uitstellen. Op de dag zelf word je per e-mail of sms geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin je pakket zal aankomen. 

Ben je niet thuis wanneer de DPD chauffeur langskomt? Je kan je pakket in een Pickup parcelshop afhalen. 

Wanneer je niet thuis bent wanneer de DPD chauffeur langskomt, wordt je pakket naar een Pickup parcelshop in je buurt gebracht. Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen. 

De DPD chauffeur laat een mededeling in je brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen. Je krijgt van DPD een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop. 

Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. 

Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren...). 

Wat is een Pickup parcelshop?

 

Een Pickup parcelshop is een locatie voor het verzenden en ophalen van pakketten. Wanneer je kiest voor een levering in een Pickup parcelshop, kies je voor de zekerheid om je pakket te kunnen ophalen wanneer het jou uitkomt dankzij de flexibele openingstijden. Alle Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend. Met 1.500 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn we altijd in de buurt. Ontdek je dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.

(http:// www.dpd.com/be/home/pickup/pickup_parcelshop_finder).

 

Kan ik mijn pakket volgen?

 

Ja, op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan. Het enige wat je nodig hebt is het 14-cijferig pakketnummer. 

 

Je kan je pakketje ook afhalen in onze zaak Kim's Koi, Leuvensesteenweg 333, 3190 Boortmeerbeek, tijdens de openingsuren.

 

Wat is de leveringstermijn?

Als we de door jou bestelde producten op voorraad hebben, dan worden deze 24 tot 48 uur na ontvangst van je betaling door ons

verzonden. Bestel en betaal je bijvoorbeeld op een maandag voor 12:00u, dan wordt je pakketje, afhankelijk van het tijdstip, maandag of dinsdag verzonden en heb je het respectievelijk de daarop volgende werkdag in huis. Wanneer we het artikel niet op voorraad hebben, zullen we je bestelling binnen 3 tot 5 werkdagen verzenden. Wanneer een bepaald artikel niet meer leverbaar zou zijn, ontvang je hierover bericht na het verstrijken van die termijn.

 

 

Deze snelle levering kan:

  •  als het artikel op voorraad is.
  •  binnen België en Nederland*.
  •  bij betaling met het Ogone betaalsysteem. De betaling wordt dan onmiddellijk verwerkt. Wanneer je kiest
  •  voor een manuele overschrijving, duurt het iets langer voor we je betaling ontvangen.
  •  wanneer het bestelde artikel niet meer weegt dan 30KG en een maximumlengte heeft van 150cm. Bovendien mag de som van de lengte + 2 x de breedte + 2 x de hoogte niet meer zijn dan 300cm. De prijzen die in de E-shop vermeld worden voor producten, die dit gewicht of deze dimensies overschrijden, zijn de prijzen voor afhaling van de bestelling in onze zaak Kim's Koi, Leuvensesteenweg 333, 3190 Boortmeebeek, tijdens de openingsuren. Verzendkosten en leveringstermijn voor dergelijke leveringen zijn verkrijgbaar op aanvraag per mail aan webshop@kimskoi.be.


Levering in andere landen* neemt tot 3 werkdagen in beslag. Voor andere landen geldt eveneens dat we de leveringstermijn op aanvraag kunnen doorgegeven voor pakketten die het maximumgewicht van 30KG en de maximumdimensies (maximale lengt 150cm en/of som lengte + 2 X breedte + 2 x hoogte groter dan 300cm) overschrijden.

 

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten leveren?

Zeker, je kan kiezen voor een adres waar iemand overdag thuis is (bij familie of buren of op het werk,…).

Je kunt dit ingeven bij het afrekenen.

 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Bestellingen van 50€ of meer worden GRATIS verzonden naar het opgegeven adres in België of Nederland*. Naar Luxemburg verzenden we gratis vanaf 75 € en naar Frankrijk* vanaf 100 €.

Wanneer je ervoor kiest je bestelling in onze zaak te komen afhalen, betaal je eveneens geen verzendkosten.

 

Opgelet, deze verzendkosten gelden enkel voor leveringen die niet meer dan 30KG wegen en een maximumlengte hebben van 150cm.

Bovendien mag de som van  de lengte + 2 x de breedte + 2 x de hoogte niet meer dan 300cm zijn. Wanneer het artikel dit gewicht of

deze dimensies overschrijdt, kan je het artikel enkel afhalen in onze zaak, Kim's Koi, Leuvensesteenweg 333, 3190 Boortmeerbeek, tijdens de openingsuren. Verzendkosten en leveringstermijn voor dit type leveringen kan op aanvraag per mail aan webshop@kimskoi.be.

 

Prijzen:

 

Vanaf 50€ in BE of NL*: gratis

Vanaf 75€ in LUX: gratis

Vanaf 100€ in FR*: gratis

 

 Bestemming  Thuislevering   
 België  6.95 €  
 Nederland*  6.95 €  
 Luxemburg  6.95 €  
Frankrijk* 9,50 €

 

De verzendkosten worden automatisch vermeld bij het afronden van je bestelling in de E-shop.

 

* Uitgezonderd eilanden. Hiervoor gelden verzendkosten en leveringstermijnen op aanvraag.

 

Retourprocedure
Kan ik een artikel terugsturen?

Wij doen uiteraard onze uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het is altijd mogelijk dat het bestelde artikel niet aan je verwachting of wens voldoet. Je kan je aankoop binnen 14 kalenderdagen na levering terugsturen, zonder enige reden.

 

Het artikel mag retour:

* als het compleet en onbeschadigd is. Wanneer het artikel beschadigd aankomt, dien je dit binnen 12 uur te melden via mail

  naar webshop@kimskoi.be. De mail moet voorzien zijn van een foto waaruit de schade blijkt. We sturen je vervolgens verdere 

  instructies.

* als het ongebuikt en niet gemonteerd is geweest;

* in de originele en onbeschadigde verpakking (hier mag niet op geschreven worden).


Artikelen die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, kunnen wij niet accepteren. Pak daarom je aankoop altijd voorzichtig uit en

installeer deze niet.

Produkten met een houdbaarheidsdatum mogen niet geopend zijn en bij verzegelde artikels mag het zegel niet verbroken zijn.

 

Je meldt de retourzending eerst via e-mail (webshop@kimskoi.be). Je voegt het modelformulier voor herroeping toe aan je mailtje. Je kan hier het retourformulier downloaden. Na bevestiging door Kim's Koi kan je het artikel terugsturen naar Kim's Koi, Leuvensesteenweg 333, 3190 Boortmeerbeek.

De kosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening en op eigen risico. Wanneer het artikel correct door ons ontvangen is, maken wij binnen 14 kalenderdagen het verschuldigde bedrag (exclusief de initiële verzendkosten en de kosten die je gemaakt hebt om het artikel terug te sturen) over op je rekening.

Je kan het artikel ook afgeven in onze zaak, Kim's Koi, Leuvensesteenweg 333, 3190 Boortmeerbeek, tijdens de openingsuren. Je krijgt een ontvangstbewijs en wij maken het verschuldigde bedrag (exclusief de initiële verzendkosten) binnen 14 kalenderdagen over op je rekening.

 

Als je voor 50€ of meer besteld hebt, rekenen we geen verzendkosten aan. Mocht je een gedeelte van je bestelling willen retourneren en

na je retourzending is het uiteindelijke aankoopbedrag lager dan 50€, dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht. Deze verzendkosten

worden dan in mindering gebracht op het te crediteren bedrag.

 

Klachtenprocedure

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?
Ben je niet tevreden over een artikel uit de E-shop of over onze online service? Laat het ons weten! 

Mailen kan naar webshop@kimskoi.be met een duidelijke omschrijving van de klacht. We doen er alles aan om deze 

te behandelen binnen 7 werkdagen.

 

Wij raden aan om bij ontvangst van je bestelling altijd goed de producten te controleren. Wanneer er schade zou zijn ontstaan

aan de artikelen, meld deze dan binnen 12uur na ontvangst van je bestelling per mail, voorzien van een foto waaruit de schade blijkt.

 

 

Wettelijke Garantie 

Krijg ik garantie op de online aangekochte artikelen?

Wij hanteren de wettelijke minimumgarantietermijn van 2 jaar wanneer geleverde artikelen niet conform zijn aan de geplaatste bestelling.

De precieze voorwaarden en bepalingen hieromtrent vind je in onze Algemene voorwaarden onder Artikel 7 Conformiteit en Garantie.

 

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief: